Het reken-wiskundeonderwijs in Nederland staat ter discussie.
Het ‘Eindrapport Expertgroep Doorlopende Leerlijnen Taal en Rekenen’
De Expertgroep overhandigde zijn rapport op 23 januari 2008 aan minister Plasterk en aan de beide staatssecretarissen Van Bijsterveldt en Dijksma van het ministerie van OCW tijdens de Panamaconferentie over rekenen en wiskunde in Noordwijkerhout.
In de Volkskrant en het NRC-Handelsblad verschenen daarop een aantal artikelen.
U wordt in de gelegenheid gesteld nu èn in de toekomst mee te lezen en mee te denken.
Via deze pagina zullen de belangrijkste rapporten, verslagen, discussies, brieven en artikelen worden gepubliceerd.
Vindt u dat een artikel op deze pagina moet worden opgenomen? Zend een mail met uw vraag en artikel naar: pgrekenen@montessori.nl
De downloads en/of verwijzingen:
De drie rapporten van de ‘Expertgroep doorlopende Leerlijnen Taal en Rekenen’
1. Hoofdrapport taal en rekenen
2. Rekenrapport
3. Taalrapport
4. Persbericht bij de rapporten
De daarop volgende artikelen in de Volkskrant en het NRC-Handelsblad:
1. Rekenen en taal moeten beter – maar hoe? Robin Gerrits, verslaggever de Volkskrant, 25 januari 2008.
2. Rekenonderwijs moet weer terug naar veel oefenen. G.L.M. Verhoef, opiniestuk in NRC, 25 januari 2008
3. Strijd om de staartdeling. Ellen de Bruin, verslaggever NRC, interview met Adri Treffers en Jan van de Craats, NRC 26 januari 2008.